// Zlepšujeme, aneb jak Vodafone vyběhl s předplacenkáři

Asi před rokem jsem přešel po několika letech přemlouvání k jinému operátorovi, konkrétně k Vodafone. Pořídil jsem si předplacenou kartu, protože jsem byl útratou někde na úrovni tarifu Nabito 350 a s kartou to vycházelo výhodněji (z kreditu se dal strhnout internet, z volných minut/sms u paušálu nikoliv). Takže pod nabití 350Kč jsem měl ceny jako s tarifem a navíc jsem polovinu mohl utratit za mobilní internet. Letos na podzim si Vodafone zřejmě spočítal, že společný kredit na volání a SMS se mu u tarifů Nabito nevyplácí, a tak představil novou generaci tarifů, kde si můžete poskládat volné minuty a SMS zvlášť. Takže můžete v určité situaci vydělat (ale zcela jistě i prodělat), ale pěkné je, že je možno skladbu tarifu v samoobsluze změnit, takže na dovolené nemusíte platit zbytečné minuty.

K přechodu na nové paušální tarify operátor své zákazníky určitě nějak přemluví nějakou akční nabídkou. Zajímavě to ale udělal s majiteli předplacených karet. Nabitá karta sazbami odpovídala starým tarifům, takže byla taktéž stažena z nabídky. Stávajícím majitelům zůstane. Místo ní se asi za měsíc objevil nový karetní tarif, který s cenou hovorů i sms začíná výš než nabitá karta. Benefitem (podle webu VF do konce roku 2011) je víkendové volání do Vodafone zdarma po provolání 5 minut během týdne, obdobně to pro 5 zpráv platí u SMS. Takže opět se na scéně objevuje diferenciace podle operátora. Znamená to konec hraní si na férovost?

Takže jsem si liboval, že s nabitou kartou jsem na tom dobře. I při minimálním dobíjení mám levnější hovory i SMS, a o víkendech nikam nevolám. Vodafonní čísla mám navíc mezi důležitými kontakty asi jen dvě. Čelist mi spadla v momentě, kdy mi přišla následující SMS od operátora:

Vazeny zakazniku, behem nasledujicich tydnu bude vase cislo prevedeno na novy system, konkretni termin vam upresnime dalsi SMS zpravou. Pote budete mit sve vydaje jeste vic pod kontrolou, nebot cena volani s Nabitou kartou jiz nebude zavisla na hodnote posledniho dobiti. Pro jednoduchost ponechavame pouze jednu cenovou hladinu 6,05 Kc/min a SMS za 1,20 Kc. Vice na www.vodafone.cz/zlepsujeme nebo volejte *077. Vodafone

Takže Vodafone si „zlepšil“ tarif ku svému prospěchu a odměnou nám zákazníkům je fakt, že už nemusíme přemýšlet, kdyže jsme to dobíjeli, dívat se na displej telefonu nebo dokonce přihlašovat do samoobsluhy, abychom se podívali. Cena zůstala na té nejdražší sazbě. Bravo!

Předpokládám, že se proti tomu nedá nic dělat, jelikož neexistuje žádná smlouva s operátorem, takže ve skutečnosti mohlo být hůř. Nebo fakt existuje způsob?

Nicméně, zdá se, že Vodafone snaží cenami přiblížit konkurenci. Bohužel mám pocit, že v některých případech nenabízí na oplátku adekvátní kvalitu služeb. Ne, verifikační SMSka z banky, která o víkendu dorazí za půl hodiny, mi opravdu k ničemu není. Takže až se ceny dorovnají, tak budu vybírat operátora znovu. A bohužel, Vodafone to asi nebude.

Komentáře