// Zlepšujeme, aneb jak Vodafone vyběhl s předplacenkáři

Asi před rokem jsem přešel po několika letech přemlouvání k jinému operátorovi, konkrétně k Vodafone. Pořídil jsem si předplacenou kartu, protože jsem byl útratou někde na úrovni tarifu Nabito 350 a s kartou to vycházelo výhodněji (z kreditu se dal strhnout internet, z volných minut/sms u paušálu nikoliv). Takže pod nabití 350Kč jsem měl ceny jako s tarifem a navíc jsem polovinu mohl utratit za mobilní internet. Letos na podzim si Vodafone zřejmě spočítal, že společný kredit na volání a SMS se mu u tarifů Nabito nevyplácí, a tak představil novou generaci tarifů, kde si můžete poskládat volné minuty a SMS zvlášť. Takže můžete v určité situaci vydělat (ale zcela jistě i prodělat), ale pěkné je, že je možno skladbu tarifu v samoobsluze změnit, takže na dovolené nemusíte platit zbytečné minuty.

K přechodu na nové paušální tarify operátor své zákazníky určitě nějak přemluví nějakou akční nabídkou. Zajímavě to ale udělal s majiteli předplacených karet. Nabitá karta sazbami odpovídala starým tarifům, takže byla taktéž stažena z nabídky. Stávajícím majitelům zůstane. Místo ní se asi za měsíc objevil nový karetní tarif, který s cenou hovorů i sms začíná výš než nabitá karta. Benefitem (podle webu VF do konce roku 2011) je víkendové volání do Vodafone zdarma po provolání 5 minut během týdne, obdobně to pro 5 zpráv platí u SMS. Takže opět se na scéně objevuje diferenciace podle operátora. Znamená to konec hraní si na férovost?

Takže jsem si liboval, že s nabitou kartou jsem na tom dobře. I při minimálním dobíjení mám levnější hovory i SMS, a o víkendech nikam nevolám. Vodafonní čísla mám navíc mezi důležitými kontakty asi jen dvě. Čelist mi spadla v momentě, kdy mi přišla následující SMS od operátora:

Vazeny zakazniku, behem nasledujicich tydnu bude vase cislo prevedeno na novy system, konkretni termin vam upresnime dalsi SMS zpravou. Pote budete mit sve vydaje jeste vic pod kontrolou, nebot cena volani s Nabitou kartou jiz nebude zavisla na hodnote posledniho dobiti. Pro jednoduchost ponechavame pouze jednu cenovou hladinu 6,05 Kc/min a SMS za 1,20 Kc. Vice na www.vodafone.cz/zlepsujeme nebo volejte *077. Vodafone

Takže Vodafone si „zlepšil“ tarif ku svému prospěchu a odměnou nám zákazníkům je fakt, že už nemusíme přemýšlet, kdyže jsme to dobíjeli, dívat se na displej telefonu nebo dokonce přihlašovat do samoobsluhy, abychom se podívali. Cena zůstala na té nejdražší sazbě. Bravo!

Předpokládám, že se proti tomu nedá nic dělat, jelikož neexistuje žádná smlouva s operátorem, takže ve skutečnosti mohlo být hůř. Nebo fakt existuje způsob?

Nicméně, zdá se, že Vodafone snaží cenami přiblížit konkurenci. Bohužel mám pocit, že v některých případech nenabízí na oplátku adekvátní kvalitu služeb. Ne, verifikační SMSka z banky, která o víkendu dorazí za půl hodiny, mi opravdu k ničemu není. Takže až se ceny dorovnají, tak budu vybírat operátora znovu. A bohužel, Vodafone to asi nebude.

Komentáře

Krone cz
| #1 | 04.02.2011 v 06:35

Dobrý den,

dle komentáře,který jste vložil nemohu souhlasit.

Pokud jste si řádně prostudoval nové služby,podmínky,účtování a ceny tak musíte dobře vědět že s Vodafonem se to vyplatí.

Jako jediný operátor přichází zcela s ojedinělým a novým vnitřním systémem,který je ku prospěchu opět zákazníkům Vodafone a to výrazně.

Dokonce s novými službami to bude s tímto operátorem opravdu razantně výhodné a to i v zahraničí!!

Já osobně využívám služeb Vodafone cca 5 roků a nemohu si stěžovat.

Vyzkoušel jsem všechny dostupné operátory u nás a musím konstatovat že co se týče cen,kvality služeb,promo akcí atd..,péče o zákazníky apod..je tento operátor již opravdu na prvním místě!!

Navíc jako jediný pokud nejste s nějakou službou spokojeni můžete ji po bezplatném testování a využívání cca do 2 měsíců od aktivace opět zdarma zrušit..

Neznám operátora který nabídne každou službu,program na 2 měsíce zdarma..Vy ano??

Samozřejmě důvodů je mnoho proč volit Vodafone ale věřte že počet zákazníků bude sílit.

Chce to jen pořádně nastudovat veškeré služby,ceny a pod. a zjistíte že je to v současnosti nej..operátor.

…………………

Martin Plicka
| #2 | 06.02.2011 v 15:03

@Krone cz: Já nikde netvrdím, že se Vodafone nevyplatí. V reakci na zdražení konkrétního tarifu předplacené karty (zrušení benefitů za určitý obrat, ať už byly zadrátované v podmínkách/ceníku jakkoliv, je také zdražení, ne?) píšu, že mám pocit, že Vodafone se cenově přibližuje konkurenci. Výmluva na „nový systém“ v té SMS od operátora je přinejmenším úsměvná.

Ad kvalita služeb. O víkendu mi běžně chodily SMSky z banky s více jak půlhodinovým zpožděním. Což činí ovládání bankovního účtu značně nepohodlné. Stejně tak autorizační SMSky z Vodafone Parku. Na péči o zákazníky mi akorát sdělili, že za to může banka (i za Vodafone Park!). Teď nedávno mi cca 10x během hodiny přišla zpráva, že mi byla zrušena hláška o volání do jiné sítě. Několikrát mi takto přišlo i oznámení o aktivaci MMS.

O výhodách nového systému se můžeme jen dohadovat, já běžím pořád na starém a popravdě, zatím jsem nepřišel na něco, co by mi scházelo. A stránka o „Zlepšování“ mi jako jednu výraznou výhodu nového systému uvádí zdražení nabité karty.

Ale abych Vás aspoň nějak potěšil, v pondělí jsem přešel na Tarif na míru, protože se i mně jeví Vodafone zatím jako cenově nejvýhodnější ;-)

krone cz
| #3 | 06.02.2011 v 16:32

Přeji krásné odpoledne, opět nemohu souhlasit resp. musím reagovat na vložený komentář. 1) Pokud někomu přijde sms,která oznamuje zrušení či aktivaci některé služby (u Vodafone vždy u každé) je to v každém případě vždy podloženo příkazem uživatele tel.č./zák.účtu ať už zadáním ústním přes operátora po ověření hesla-autorizace nebo přes internet v samoobsluze apod. MUSÍ BÝT VŽDY SE SOUHLASEM A PO ZADÁNÍ HESLA K ÚČTU. Takže dle mého názoru je to kravina a pokud opravdu chodí takovéto sms tak bych podal reklamaci-stížnost na neoprávněné operace na vašem tel.čísle resp.zák.účtu. Ze zákona jsou povinni zdarma tuto skutečnost prověřit a vyrozumět. Ale doporučoval bych změnit přístupové heslo!!

2) Pokud se rozhodne operátor po včasné informaci zrušit nějaký benefit či výdody za nějakých podmínek apod. za účelem vzniku nového systému,tarifů,cen atd. což v konečné fázi je třeba i výhodnější nemohu chápat jako zdažování a výmluvy ale samozřejmě nebudu nikomu vnucovat své názory že.

3) Zdražování nabitých karet?? Také nemohu souhlasit protože v novém systému totiž nebude rozlišováno jestli máte nabitou kartu či paušál tudíš kdo má kartu na dobíjení kreditu bude moci využívat celou nabídku služeb a programů od Vodafone tak jako paušální zákazníci bez rozlišování což před tím nebylo!!!

4) Jastliže chodí opožděně sms z banky například přes tzv. službu GSM Banking,není to chyba na straně operátora ale vnitřního (šifrovaného)systému vaši banky,která si obvykle ještě navíc účtuje za každou příchozí sms cca 3kč(jak u které banky) pokud není sjednám nějaký balíček u banky na počet sms za zvýhodněnou cenu. Ale z pravidla sms z banky chodí přes GSM Banking cca do 2 minut.

Martin Plicka
| #4 | 06.02.2011 v 17:16

@krone cz: 1) Z mé strany trochu dezinformace, zrušení hlášky jsem si vyžádal, taktéž aktivaci MMS (po přechodu na paušál se všechna moje nastavení služeb zrušila), nebylo to neoprávněné použití. Ale nechápu, proč mi to musí oznámit cca 10x …

2), 3) už nemá smysl komentovat, ale podle mého názoru je 6 více než 5 (Kč)… a nikdy mi to nepřišlo jako benefit, ale jako součást tarifu …

4) Opět moje dezinformace, jedná se o takové ty verifikační SMSky k provádění plateb přes internetbanking. A nemyslím si, že je to vina banky, pokud mi ve stejný okamžik trvá doručení verifikační SMSky (pro přístup do SMS/MMS schránek) z Vodafone Parku taktéž hodinu. Nicméně musím přiznat, že tohle mě trápilo hlavně na začátku loňského roku. Například teď je to v pořádku. Ono je celkem nepříjemné, pokud session dokáže do doručení SMSky v internetbankingu vypršet, například systém České Spořitelny je v tomto ohledu celkem agresivní.

Howgh!

krone cz
| #5 | 06.02.2011 v 17:32

Samozřejmě je to na každém z nás jaký fin.ústav volíme ale doporučuji Mbank/skupina Commerzbank a nebudete mít v ničem problém a sms jsou zdarma jakož i v podstatě ostatní služby.:-)

Krone.cz
| #6 | 24.02.2011 v 23:18

Vodafone aneb zlepšujeme….. Spuštění nového vnitřního systému ve Vodafonu totálně selhal a zákazníci stále čekají na dořešení. V mnoha případech se jedná o nefunkčnost tzv.chytrého přehledu a účtování různých položek. Klienti se bouří…

No Mercy
| #7 | 29.04.2011 v 22:55

I ja pridam svuj osobni pohled na vec.. No, mne tarif Na miru opravdu nepotesil.. Vzhledem k tomu, ze se mi casto meni pozadavky/vytizenost prace u klientu, tak jsou mesice, kdy provolam hodne a kdy malo.. S Nabito jsem mel jednu pausalni castku, ktera vetsinou odpovidala moji utrate a tu jsem vyuzil, jak jsem zrovna potreboval. Podle me genialni tarif. Bohuzel s Na miru to proste nemam sanci vychytat, leda v pripade preplaceni za nejake balicky, a doufat, ze pokud budu mit hodne volnych minut, ze je pristi mesic vycerpam, nez mi je strhnou.. Ano, jasny argument je, ze jsem nemusel prechazet. Bohuzel, zde me zklamala internetova samoobsluha, kde pod tlacitkem ,,Podivejte se, co byste ziskali s novym tarifem„ jsem ocekaval informace o me konkretni zmene, tak se stranka jen dlouho nacitala a pote mi zacaly chodit sms o tom, ze se mi rusi Nabito a dalsi balicky a aktivuje Na miru… zpet prechod nejde… Takze v soucasnosti o jednu starost navic… balicky jsem si nastavil tak, abych si byl jisty, ze je vyuziju, ale stejne oproti Nabito z toho vychazim financne hur.. Presel bych jinam, ale kdyz jsem minuly rok pozoroval, kvuli jakym problemum me okoli prechazelo od ostatnich operatoru k Vodafonu, asi bych si nepomohl. A to ani nemluvim o novem systemu Vodafonu, ktery je plny chyb a ktere se opravuji velmi pomalu a z tezka… Jak dlouho je system venku? Dnes je 29.4.2011. Na nefunkcni autorizaci emailu jsem na Centrum Pece upozornoval kdysi davno, asi dva tydny po tom, co novy system vubec vysel a stale nic. Nejlepsi byl arogantni mlady chlapec na prodejne Vodafonu na Novodvorske. Sel jsem se ho zeptat, jestli muze neco udelat s tim, ze mi informacni sms o stavu uctu chodi dvakrat - ty same zpravy. Podal jsem mu telefon, aby zpravu videl, nasledne se mi zacal hrabat v telefonu a smat se nejake me soukrome sms… Budiz, jsem nad veci, myslim si o jeho chovani svoje. Nasledny rozhovor o tom, ze jejich novy system je plny podobnych chyb, ze moje zdvojene sms bude jen jeden z priznaku se zacal hadat, ze je to novy, revolucni a ja nevim co system, a ze kazdy takovy musi mit sve chyby a ze je tak komplexni a skvely… Mam jiste zkusenosti s vyvojem a zde uz jsem si rikal, ze chlapec se nejenom chova arogantni a drze, ale navic je to tak trosku alibista a mysli si, ze zakaznici tam jsou pro nej a jaka neni hvezda… budiz… prisel jsem kvuli problemu, jeho jsem neresil.. No, uz jsem toho napsal az moc, takze abych to zkratil: Zeptal jsem se ho znovu, jestli je schopen se podivat na ty smsky, zda se s nimi da neco delat, chlapec chvili logoval do pocitace a pak mi s arogantnim tonem v hlase oznamil, ze se mu nedari prihlasit do jejich systemu =) .. Se smichem jsem odesel, chlapec se tvaril dotcene… Takze tohle jsou me osobni posledni zkusenosti s Vodafonem.. stale je to pro me ovsem „nejmensi zlo“ z nasich operatoru.. skoda..

Martin Plicka
| #8 | 02.05.2011 v 19:17

@No Mercy: V posledním z trojlístku mých příspěvků ohledně VF jsem se to snažil shrnout. Jedinou změnou, kterou jsem v novém systému shledal, je sjednocení chování předplacenek a tarifů, a potom možnost aktivovat si balíček s počátkem platnosti k libovolnému dni. Mně osobně samoobsluha teď běhá zdá se dobře.

A máte pravdu, nabité tarify byly jistě výhodnější. Už jen proto je operátor zlikvidoval. Ať děláme co děláme, společnosti jsou tu od toho, aby generovaly zisk. To se jim v našem prostředí bez pořádné konkurence, mlčky sledované ČTÚ, daří podle mě celkem dobře. :-)

radka
| #9 | 26.05.2011 v 13:41

I já přispěji svou trochou do mlýna. V březnu přestalo chodit vyúčtování poštou, do systému jsem se nemohla přihlásit, vždy mi to hlásilo špatné číslo nebo heslo. Po nějaké době, kdy jsem zašla do Vodafonu, že mám problém s přihlášením. Bylo mi řečeno, že te´d přechází na nový systém a že se zřejmě vždy trefím do špatného okamžiku (asi 20x???). Nicméně mi vyúčtování vytiskla a já se tak dostala k platebním údajům. Příští měsíc to samé, opět žádné vyúčtování (i když jsem ve Vodafone stánku nahlásila, že mi jej mají posílat), opět nebylo možné se přihlásit. Byla jsem časově vytížená, neměla jsem čas cestovat přes půlku města, takže mi telefon zablokovali. Po 15ti minutách čekání na telefonu na operátora jsem se konečně dovolala na zákaznickou linku. Vyúčtování jsem obratem zaplatila. Bohužel, reklamaci na poplatek 300kč za zablokování zamítli.. Po 10ti letech se chystám přejít jinam.. Je konec května a ještě mi poštou nepřišlo ani jednou vyýčtování, jak jsem 3x žádala..

Renata Koubíková
| #10 | 28.07.2011 v 23:40

@Krone cz: Asi si myslíte že jste chytrý že:-D Naopak jak vidím u přátel,známých,rodiny a pozorováním na internetu mnoho z nich přešlo od vodafonu k tmobile a O2 no tedy těch pár co bylo u Vodafonu.Zkrátím to v mém tel.seznamu je nejvíce tmobile a O2 a VF jen 3 t.č.

Zanechte komentář …



U A​ V K᠎ Y
  • E-mailová adresa nebude zveřejněna.
  • Formátování:
    //kurzíva//  __podtrženě__
    **tučně**  ''pevná šířka''
  • Odkazy:
    [[http://example.com]]
    [[http://example.com|Text odkazu]]
  • Citace:
    > Toto je citace. Nezapomeňte na mezeru před textem: "> "
  • Kód:
    <code>Toto je nespecifikovaný zdrojový kód</code>
    <code [lang]>Toto je kód v [lang]</code>
    <code php><?php echo 'example'; ?></code>
    Dostupné: html, css, javascript, bash, cpp, …
  • Seznamy:
    Odsaďte text dvěma mezerami a použijte * pro
    každou nečíslovanou položku a - pro číslovanou.